LlapisBenvolgut lector, / Benvolguda lectora,
Estàs llegint la primera entrada de Fent punxa al llapis, un nou repte blogaire de LaMirandolina. Aquest bloc pretén ser un espai de treball on, setmanalment, hi pengi les meves reflexions sobre l’evolució de la meva tasca docent. Si la gent es fa propòsits com ara anar al gimnàs a principis d’any, jo m’he proposat millorar la meva feina diària a classe escrivint sobre tot el que faig abans, durant i després d’impartir classes de llengua catalana per a adults.

Potser no trobes el tema gens interessant i penses que no caldria que ho publiqués, que n’hi hauria prou si m’ho apuntés en una llibreta de paper de les de tota la vida. I potser tens raó. De fet, aquesta va ser la meva primera reflexió; a continuació, però, vaig pensar que si m’ho guardava per a mi no hi hauria possibilitat de millorar. En canvi, si ho faig públic i ho comparteixo amb el món potser algú altre pot donar-me un cop de mà en aquells moments en què m’encalli o quan sembli que tot el que faig perquè els alumnes aprenguin no acabi de donar els fruits desitjats. Però no tot seran coses negatives, espero també poder oferir algun moment “de glòria”, amb anècdotes divertides, pràctiques que realment m’han funcionat i articles, enllaços o el que sigui que m’han ajudat en la meva tasca. En resum, espero poder complir el meu propòsit. Estaré encantada si m’hi ajudes.

Font de la imatge: DrJohnBullas

4 responses »

  1. Jaume ha dit:

    Espero poder seguir les entrades d’aquest bloc. Pinten força interessant.

    Ara bé, vols dir que els docents ens podem plantejar propòsits d’any nou si el nostre any és el curs acadèmic? Jo també volia que el meu bloc fos un dietari d’aula tant per a l’alumnat com per a mi, però no me’n surto: o bé per falta de temps o bé perquè estàs esgotat i llavors escrius entrades personals.

    Celebro que t’hi hagis animat!!

  2. LaMirandolina ha dit:

    Jaume,
    M’alegra llegir el primer comentari en aquest bloc que tot just és a les beceroles. Segurament tens raó quan dius que els propòsits d’any nou d’un docent van més lligats al calendari escolar que no pas a l’any natural, però com que ja vaig fer tard a proposar-m’ho al setembre, doncs ho intento posar en pràctica al gener. Val més tard que mai! 🙂 I sí, també he pensat que em costarà mantenir-lo al dia pels motius que esmentes, però si sóc capaç de fer-ho potser també seré capaç de proposar-me coses per a mi més sacrificades (com ara anar al gimnàs). Però això ja és una altra història…!
    Ah! Me n’oblidava, quin és aquest bloc que dius que escrius com a dietari d’aula? M’encantaria poder-lo incloure en els enllaços.
    Gràcies pels ànims!

  3. Jaume ha dit:

    Ahir em vaig animar a fer un bloc que esdevingui dietari per reflexionar la meva tasca amb un grup concret: http://labitacoleta2010.wordpress.com/

  4. LaMirandolina ha dit:

    Fantàstic, Jaume! Me l’apunto als enllaços.

Deixa-hi un comentari

