Del bloc “Don’t look back”

En una piulada, el Fernando Trujillo recomana un article sobre la motivació en l’aprenentatge i com que el darrer que vaig publicar també tractava sobre la mateixa qüestió, m’ha semblat avinent recollir-lo aquí. Es tracta de What motivates us to learn? (en anglès), escrit pel cap de la Summit School, Michael Ebeling. En resum, ve a dir que com més creatiu, rellevant i interessant sigui tot allò que es proposa a l’alumnat, més motivat estarà per dur-ho a terme. Hi esteu d’acord?

Si penso en mi com a alumna de llengua, evidentment que m’agradaria aprendre resolent reptes diferents, divertits i imaginatius, però prou reals perquè em servissin per poder-los repetir en situacions habituals de la meva vida. Si, a més, estan relacionats amb temes que m’interessen és evident que en trauré molt més rendiment i que hi posaré molt més d’interès. Per tant, molt probablement als meus alumnes els passarà el mateix. Bingo! Ja tinc una recepta motivacional!

Ara bé, si penso en mi com a professora, em pregunto:

1. Ho aplico en les meves classes? 

2. Si ara no ho duc a terme, què m’ho impedeix? El temps de què disposo? Els llibres de text amb què treballo? La meva incapacitat o inexperiència? La dinàmica dels alumnes?

Respondre aquestes qüestions requereix una anàlisi aprofundida. Hi pensaré, però si algú de vosaltres ja hi ha reflexionat abans, li agrairé els comentaris.

Anuncis

Deixa-hi un comentari

