photo credit: greekgeek via photopin cc

photo credit: greekgeek via photopin cc

Els professors ens queixem sovint que els alumnes no apliquen les normes ortogràfiques en l’explicació de les quals tants esforços esmercem. Heus aquí, però, un cas en què un alumne ha intentat aplicar-la.

Un estudiant de nivell avançat m’explica que en un article de premsa on es parlava del programa Gandia Shore hi ha trobat la paraula pitram. Tal com correspon, associa el mot a mamellam, i li vénen al cap un parell d’imatges: un ram (entès com a conjunt) de pits i uns pits voluminosos ben estrets dins de la cel·lofana d’un ram. I llavors es pregunta: “Està ben escrita la paraula pitram si és la suma de pit i ram? No hauria d’escriure’s com pit-roig, amb guionet, ja que el segon formant comença per r?

I és en aquest moment quan el professor s’adona que l’alumne aplica la norma i somriu, satisfet de la seva proesa. Tanmateix, no es pot estar de remarcar-li la diferència fonètica entre pitram i pit-ram. I és que no estem mai contents! 🙂

Anuncis

2 responses »

    • LaMirandolina ha dit:

      Sí, a mi també em va fer molta gràcia! Però em va deixar contenta perquè vaig veure que, tot i que de vegades em sembla que aquest alumne no s’interessa gaire per la normativa ortogràfica, la interioritza i hi reflexiona.

Deixa-hi un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s