
photo credit: William Hook via photopin cc
Cada vegada és més freqüent que els alumnes tinguin un telèfon intel·ligent o, potser, que vinguin a classe amb el portàtil o amb una tauleta tàctil. Tanmateix, m’he adonat que no saben treure’n tot el suc pel que fa al seu aprenentatge de la llengua.
Per això, no fa gaire, vaig decidir contribuir al fet que n’obtinguessin més rendiment. El cas és que estàvem fent un text en parelles i un alumne tenia un dubte ortogràfic. Mentre jo passejava per les taules, vaig veure que intentava resoldre la qüestió consultant el traductor de Google (maleït, siguis!). Aleshores li vaig indicar que existia l’aplicació del Diccionari de la llengua catalana (tant per a Android com per a Iphone) i que en un no res podia tenir al seu telèfon la informació d’aquell macrovolum que corria per l’aula. I quin gran descobriment li vaig fer! Se la va instal·lar al moment i, abans d’acabar la sessió, va voler compartir el seu descobriment amb la resta de companys.
En la sessió següent, tots els alumnes que tenien aquests dispositius ja se l’havien instal·lat i l’havien remenat per treballar els textos que m’havien de lliurar aquell dia. A mi, el fet que tres o quatre alumnes diposin d’aquesta eina em va fantàstic per poder treballar amb més diccionaris a la classe (cosa que trobo que hauria de fer més sovint, perquè els diccionaris són uns grans desconeguts per als estudiants!).