Sovint em toca fer algun dibuix  a la pissarra per transmetre gràficament el significat d’una paraula. La imatge és especialment útil quan treballes amb alumnat de llengües molt allunyades al català, però els meus dibuixos no acaben de ser gaire clars (per alguna cosa em dedico a les lletres i no a l’art!). Fa pocs dies vaig veure que al blog d’International House  recomanaven el llibre 1000+ pictures for teachers to copy, d’Andrew Wright (Longman).

photo credit: elbragon via photopin cc

photo credit: elbragon via photopin cc

És un llibre que explica com fer dibuixos molt simples però molt entenedors que pot fer qualsevol, fins i tot algú negat per al dibuix. A més, al final, inclou un índex de mots dibuixats que pot ser molt útil. Potser alguns pensareu que per què cal dibuixar a la pissarra si es pot resoldre projectant una fotografia o un dibuix, i teniu raó, però malauradament en general no disposo d’aquestes eines a l’aula. Per tant, el dibuix ràpid i esquemàtic és la meva eina més a mà.

Si teniu curiositat, en aquest enllaç podeu veure el llibre. Us el recomano perquè us en sorprendrà la simplicitat.

 

Anuncis

Deixa-hi un comentari

