Deu ja fer aproximadament un any que vaig descobrir els Rory Story Cubes. No recordo exactament com hi vaig arribar, però de seguida vaig pensar que es podien convertir en un recurs interessant per a la classe. Quins avantatges hi trobo?

1. Són imatges, cosa que fa possible usar-los amb alumnes no alfabetitzats.

2. Són fàcils de transportar, no ocupen ni pesen gaire.

3. Tot i que van ser creats com un joc per inventar-se històries, ofereixen prou llibertat per fer-ne explotacions diferents.

4. Als alumnes, els agrada manipular coses amb les mans. Els dóna una sensació de joc i un moment de “pausa aparent” respecte el ritme de classe.

5. És una eina que activa la creativitat dels aprenents.

6. N’hi ha diversos jocs editats: original, viatges, accions i alguns de complementaris (clues, per a històries de misteri; enchanted, per crear històries fantàstiques; i prehistoria, per fer narracions de caire històric).

7. És una eina apta per a qualsevol edat. Els daus són més aviat petits, per això també n’hi ha una versió amb peces més grans (l’edició Max).

8. Es pot utilitzar en qualsevol tipus d’aula: des de les més tecnificades fins a les que no tenen ni pissarra de guix.

9. Permet treballar tant en grup com individualment.

10. Són personalitzables: en realitat tothom pot crear daus d’aquest estil amb les imatges que més li interessin. De fet, la @palmirafreixa m’ha suggerit Tools for Educators per crear daus sense gaire esforç.

 

L’Elisabet Alenyà, al seu blog Desclassificats, també en va parlar no fa gaire i em va demanar que n’expliqués les explotacions didàctiques que havia dut a terme. També hi afegeixo les que em vénen al cap, però que no he dut a la pràctica:

1. Crear històries, oralment o per escrit.

2. Descriure les característiques de personatges.

3. Generar vocabulari que s’associa amb les imatges del dau.

4. Crear frases de condicional, a partir només de 2 imatges.

5. Explicar una història perquè els alumnes escullin les cares dels daus que la poden haver generat.

6. Inventar la biografia d’un personatge.

7. Introduir algun element narratiu en un text literari, d’acord amb el que dicti un dau.

8. Crear els daus necessaris per parlar d’una temàtica determinada.

9. Generar un títol (amb 3 daus), a partir del qual escriure un text.

10.Explicar què farà un company o companya el cap de setmana.

En aquests enllaços trobareu més possibilitats d’explotació:

 

 

Si us animeu a utilitzar-los, aquí podeu veure diverses possibilitats per autocrear-los. Ah! I també n’existeix l’aplicació per a mòbil.

Foto: jwordsmith via photopin cc

Deixa-hi un comentari